האם זו הצעת החוק שתמגר את עומסי התנועה?

איתי גדסי No Comments on האם זו הצעת החוק שתמגר את עומסי התנועה?

הצעת החוק של ח"כ מירב מיכאלי מבקשת לעגן בחוק את 'הנסיעה השיתופית' במסגרתה הנהג והנוסעים יתחלקו בעלויות הנסיעה ובכך יועילו לעומסי התנועה (פחות רכבים) ולאיכות הסביבה (פחות רכבים)

עומס תנועה | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים תדון מחר בהצעת החוק לעידוד נסיעה שיתופית שיזמה ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, מטרת תיקון זה היא לאפשר ולעודד נסיעה שיתופית ברכב פרטי שלא למטרת רווח, בו משתתפים הנהג והנוסעים בעלות הנסיעה.

נסיעה שיתופית היא אפשרות מקובלת בעולם, להפחתת עלויות הנסיעה כאשר הנהג והנוסעים מתחלקים בהוצאות הנסיעה. האפשרות הזו תורמת רבות גם לאיכות הסביבה ומעבר לכל – הפחתת העומס בכבישים.

בכדי לשמור על פרנסתם של נהגי המוניות, בהצעת חוק הוצע שלא לאפשר את הנסיעה השיתופית בנסיעות המתבצעות בתוך העיר וכן בנסיעות מנמל התעופה בן-גוריון או אליו. התיקון המוצע נועד להפוך את הנסיעה השיתופית לחוקית, תוך הגבלתה למטרות התיקון בדבר הגבלת התמורה בגין הנסיעה לעלותה.

ח״כ מיכאלי אמרה: "כשכל אחד וכל אחת מאיתנו משלמת כל יום דלק, ביטוח ובלאי כדי להגיע לעבודה באוטו שלה, לא פלא שאנחנו מבזבזים שעות בפקקים במקום לעבוד או לבלות עם הילדות והילדים. הפקקים גם גורמים לזיהום נוראי".

"נסיעה שיתופית היא אחת הדרכים המקובלות בעולם לאפשר לציבור לנסוע ביחד לעבודה ולהתחלק בהוצאות, וכך להפחית את עלויות הנסיעה ולהקטין את העומסים בכבישים, בלי לפגוע בפרנסת נהגי המוניות. במדינה שבה התחבורה הציבורית מפגרת והפקקים בה מחריפים בכל יום, מפתיע שהפתרון הזה עדיין לא קיים. אני מקווה שיחד עם שר התחבורה והמשרד נוכל לקדם את הפתרון הכל כך נדרש הזה" אמרה.



0 תגובות